14 oktober 2010

Gele bieten


Gisteren zag ik bij de zojuist geopende 'Estafette de biologische eetwinkel van Amsterdam Zuid' (wat een belachelijke naam trouwens) gele bieten liggen. Die gingen mee de tas in. Ik dacht namelijk meteen aan de salade die ik bij Restaurant As genuttigd had en ging thuis aan de slag. Bietjes koken en in blokjes snijden, wat ricotta, wat groen en een dressing. Eenvoudiger kon niet. Toch was mijn salade lang zo lekker niet als die van Restaurant As. Jammer, misschien heb ik het te veel uit de losse pols gedaan en zag ik pas achteraf dat er ook nootjes bij moesten. En waarschijnlijk had de dressing ook wat geuriger moeten zijn. De gele bieten smaakten trouwens geweldig, net iets minder zoet en wat aardser dan z'n rode broertje. Als ik ze weer zie liggen doe ik opnieuw een poging.

1 opmerking:

Theo zei

Hoi Tanja,
Ik heb Candarel gebruikt voor het gemberbier en volgens mij is het een hele vooruitgang! Ik dacht zo, ik laat het je maar even weten :-)