30 maart 2010

Leve de lente

Ik vind het toch wonderbaarlijk dat het weer groeit en bloeit in de potten en bakken op mijn balkon. En dat na zo'n winter waar maar geen einde aan leek te komen. Misschien bood het sneeuwdekje juist bescherming, wie weet. Ik heb er geen verstand van. Op de foto de opkomende oregano die nu al verdrongen wordt door een woekerende munt. De geraniums hebben het helaas niet overleefd. Wel: de olijfboompjes, kattenkruid, de vlinderplant, oleander en alle andere kruiden. Hoera!

2 opmerkingen:

Robert Jan zei

Ondanks het feit dat je er geen verstand van hebt, heb je kennelijk tòch iets goed gedaan. Chapeau! Mijn kruidentuinexperimenten zijn tot nu toe allemaal in verlepte en afgestorven drama's geëindigd...

Aan tafel met Tanja zei

Tja, dat kan natuurlijk vele oorzaken hebben: ligging, over- of onderverzorging, niet terug snoeien, inferieur kruid, te kleine potten. Je ne sais pas! Mijn balkon ligt trouwens op het westen: veel zonuren maar niet té.