22 juli 2009

Vers van het balkon

Begin juni berichtte ik al dat ik een baby-courgetteplantje had gekregen van moestuinierder Petra. Mij leek het onzinnig om zoiets op het balkon tot een succes te brengen. Ja, het kon wel maar de afmetingen van mijn balkon indachtig had ik besloten wat de maximale potgrootte mocht zijn. Ik heb namelijk nog wel wat meer te verbouwen zoals kruiden en leuke bloemen.


Uiteindelijk belandde de plant -inmiddels een forse kleuter- in z'n maximale verblijfsruimte, namelijk zo'n plantenbak die je meestal over balkonrailings ziet hangen. Op hoop van zegen dus want veel aarde had-ie niet. Veel bloemen, veel gele pieletjes die meestal snel verrottingsplekken vertoonden en daarna zielig afstierven, maarrrr: één courgette in wording had er best zin in.


Verleden week, voor mijn vertrek naar Parijs de courgette gestut met behulp van een wasknijperbakje. Ik was inmiddels overbezorgd dat mijn courgette tijdens mijn afwezigheid op de grond zou belanden en ook zou wegrotten. En net op tijd kwam ik weer thuis om heel snel de courgette te oogsten. Inmiddels is-ie in schijven gesneden en in de grillpan beland.

4 opmerkingen:

Chris zei

:-))))

andrea zei

...en was ie lekker?
Heb je de courgette bloem gevuld en als tempura gebakken in de frituur?

Aan tafel met Tanja zei

Ja, het was lekker. De bloemen waren steeds er al afgewaaid voordat ik ze kon plukken. Stom!

Carla zei

Parijs? Vertel me alles!