14 november 2008

Pompoen (3)

Het is hier wat stil en dat komt door een belachelijk ingedeelde agenda waardoor ik geen enkele avond thuis heb gegeten en voornamelijk slome broodjes gezond heb gezien. Weinig verheffend dus. En eigenlijk niet het vermelden waard. Gelukkig stond er nog een flesje pompoenpitolie en in het kader van "novembermaand, pompoenmaand" op de foto gezet. Ik gebruik het niet heel erg vaak in de dressing omdat de smaak toch wel dominant is doordat de pompoenpitten geroosterd zijn en dat geeft een typische smaak mee (meestal meng ik de pompoenpitolie met een neutrale olie). Het lekkerst vind ik de pompoenpitolie met geroosterde groenten als courgette of paprika. In ieder geval is deze olie een leuke aanvulling op het assortiment. Ik vind het alleen jammer dat ik nog geen kleinere flesjes gevonden heb. De fles op de foto bevat 0,25 liter en staat net iets te lang in de kast, helaas. Pompoenpitolie kun je bij de speciaalzaak kopen of bij de verantwoorde supermarkt.

Geen opmerkingen: