12 oktober 2008

Ha eindelijk pasta!











Ik geef het eerlijk toe: ik heb nog nooit zelf pasta gemaakt. Oef, wat een bekentenis alhier. Surfend langs alle blogs neem ik kennis van zelf worsten draaien, wordt er driftig geëxperimenteerd met schimmels teneinde een puike camembert aan te snijden en wat dies meer zij. Nee, ik heb nog nooit zelf pasta gemaakt. Niet omdat ik lui ben maar het leek me een ultiem rotwerkje. De (open) keuken ondergestoven met bloem, de aflegplek voor eindeloze slierten tagliatelle en spaghetti die veel te klein blijkt te zijn, etcetera. En toch ben ik vrijdag gezwicht en stapte ik met een machine en allerhande hulpstukken het huis binnen. Vanochtend even rond gesurft en ik vond de beschrijving van blogger Druppels dermate sympathiek, dat wil zeggen dat de beschrijving de indruk gaf dat het allemaal een fluitje van een cent is, en ben meteen begonnen. En ja hoor, er liggen nu prachtige slieren tagliatelle en spaghetti op een rekje. Viel het me mee? Ja! Ik kijk er nu al naar uit om eindeloos veel ravioli met prachtvullingen te bouwen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi, Het is dat ik geen pasta eet ivm khd's en bovendien ben ik geen liefhebber, maar anders zou ik zo er aan beginnen na jou beschrijving.
Het lijkt mij ook een K..klus eerlijk gezegd.
Andrea

Anoniem zei

Ha leuk! Ik heb het vroeger wel zelf gemaakt, maar heb er de laatste tijd geen zin meer in. Ik kom eigenlijk een heel eind met bv. de pappardelle van AH. Of de verse vellen lasagne (ook heel goed te gebruiken voor ravioli natuurlijk) van de Sligro. Het apparaat staat in de kelder.

Aan tafel met Tanja zei

Ha ha, Carla. Dat is dan ook wel weer herkenbaar met al die apparaten. Maar goed, ik ben wel weer even lekker aan het spelen en gelukkig staat het huis niet vol met broodmachines en ander ongebruikt spul.

Anoniem zei

Linten en vellen draaide ik met wisselend succes, maar pas sinds kort kreeg ik een raviolisnijder, die tegelijk ook gebruikt kan worden voor eh... zeg maar een soort vlaaipatroon, sneetjes in het deeg voor een Italiaanse groentetaart. Ben benieuwd wat jouw ravioli-ervaringen gaan worden, ik lees nogal eens over ontsnapte vullingen - wat me een beetje tegenhield.

Anoniem zei

Onlangs hield dochterlief een spreekbeurt over pasta en draaide keurig in de klas de pasta: een kind kan de was, eh pasta doen!

Anoniem zei

Leuk he, zelf pasta maken. Ik heb het een tijdje geleden ook voor het eerst geprobeerd. Als je eenmaal bezig bent, is het zo gepiept :-)

Rietje