6 september 2008

Neil Perry - The Food I Love

De gerechten uit de kookboeken van de grote chefs vind ik vaak te gecompliceerd en lastig om thuis te maken. Afgezien van de ontbrekende doch noodzakelijke apparatuuur heb ik meer dan twee handen nodig om alle zeilen bij te zetten. De beste chefkok uit Australië, Neil Perry van Rockpool en XO te Sidney, trakteert ons op The Food I Love - Beautiful, Simple Food to Cook at Home. Zo'n ondertitel spreekt mij wel aan. Deze kloeke pil van 440 pagina's ziet er prachtig uit en bovenal is het prettig koken met de recepten die Neil Perry geeft. Het aardigst vind ik dat hij bij de receptuur steeds alternatieven en smaakvariaties geeft. Bovendien, ik noem maar een voorbeeld, geeft hij aan hoe je van overgebleven gazpacho een goede saus voor het een of ander kunt maken. Duidelijke uitleg en prachtige fotografie: met dit boek ben ik nog wel een tijdje zoet. Nog een boek van hem met alweer zo'n aansprekende titel: Good Food (Takes Time). Ik hoop dat er een Nederlandse uitgever is die de boeken van Neil Perry gaat vertalen want dit vind ik nou een aanwinst in de kookboekenkast. Tot die tijd kun je de Engelstalige editie bij bol.com bestellen of De Kookboekhandel en firma Duikelman, beide te Amsterdam, bezoeken want die hebben dit vast op voorraad. Prijsindicatie: plusminus 40 euro. ISBN 978174045710 (Murdoch Books)

1 opmerking:

Anoniem zei

Lastige recepten van topkoks: ja! Maar ik vergeet nooit jouw tong, met die waanzinnige saus van Jannis Brevet zeg, mmmmh!