30 september 2008

Kookboek van het jaar

Vandaag was de deadline voor de uitgevers om de kookboeken fysiek bij De Wonderneming te krijgen, de initiatiefnemer van de tweede editie van het Kookboek van het jaar. Dat viel niet mee want ik dacht toch echt dat de boeken ruim op tijd weg waren gestuurd maar helaas: geen TNT of welke distributeur dan ook klopte bij De Wonderneming aan met onze ingezonden titels. Dan maar snel uit de privécollectie gegraaid en op de fiets weggebracht. Dat leverde toch wel een vrolijk beeld op, al die titels bij elkaar. En dan moet ik er ook nog bijvertellen dat we niet de hekkensluiter waren. Er volgt dus nog meer. De inzendingen tref je aan op de site (even titel aanklikken). Zelf moet ik nog goed bekijken welke uitgever wat heeft ingezonden en wie volgens mij goede kanshebbers zijn. Naast de twee prijzen, beste kookboek uit het buitenland (vertaald) en beste Nederlandstalige productie, is er dit jaar ook een publieksprijs: de Gouden Garde Publieksprijs. Binnenkort stemmen dus op je favoriete kookboek uit 2008. Op zaterdag 1 november worden de winnaars in De Kauwgomballenfabriek bekend gemaakt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ga zo eens kijken. Het valt me op dat Julius overal zo'n beetje tussen zit. Doodmoe word ik van die man :-).

Aan tafel met Tanja zei

Het ingepakte boek rechts op de foto is z'n nieuwste kindje. "Light" heet het :-)

Anoniem zei

:-) Hoop doet leven tenslotte!