5 september 2008

Geroosterde paprika's

Zalig! Ik ken mensen die de paprika's rechtstreeks boven het gasfornuis blakeren maar zo'n held -ik brand natuurlijk geheid mijn vingers- ben ik niet. Gewoon in de oven, af en toe even kijken en af en toe even keren. Net zolang totdat ik denk dat het vel makkelijk van de paprika's loslaat. Meestal adviseren de kookboeken om de geblakerde paprika's in een plastic zak te stoppen, die je uiteraard afsluit, en je nog makkelijker het vel van de paprika's kunt halen vanwege de stoomontwikkeling in plastic zak. Vang bij het ontvellen en ontzaden van de paprika's vooral het vocht op. Dat geeft een heerlijke dressing met wat goede olijfolie, peper en zout. Wat ook lekker is: een theelepeltje goede aceto balsamico aan de dressing toevoegen. Laat hierin de paprika's marineren. Verkruimel wat zachte geitenkaas er over en voeg de afgeritste blaadjes van een takje tijm toe. Zo heerlijk en makkelijk kan eenvoudig eten zijn!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, inderdaad heerlijk!!
Maar ik vind het een heidens karwei op welke manier ik het ook doe.

Andrea