6 september 2008

Chutney van courgettes

Verleden week meldde ik al dat van de overschotten courgettes uit de tuin van Petra chutney zou worden gemaakt. Wel, hier het resultaat. Ik weet nog steeds niet of ik dit lekker ga vinden gezien de berg geleisuiker die ik volgens opgezochte receptuur moest toevoegen. Met de verhoudingen heb ik wat gesjoemeld. Het opgezochte recept ging uit van 1 courgette in blokjes, 2 Elstar-appels in blokjes, 1 gesnipperde ui, 1 rode peper in reepjes, 3 theelepels gemalen korianderzaad, 500 gram geleisuiker. Alles in een pan donderen en als het eenmaal kookt nog vier à vijf minuten doorroeren. In gesteriliseerde potten doen en klaar. Ik vond tijdens het proeven een en ander wat flauw en heb nog peper en zout toegevoegd.

1 opmerking:

ine zei

Ik vermoed dat het in plaats van 1 courgette, 1 kg courgette zijn moet. Dan klopt de verhouding veel beter.
Beetje chili poeder toevoegen of gesnipperde spaanse peper is vast heel lekker.

ine